πρ. Διευθυντής Δημοτικής Εκπαιδεύσεως.
Με θέμα:
«Ο Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης.
Βιωματικές Εμπειρίες»
Ι. Ν. Κοίμησις Θεοτόκου - Άνω Καλαμακίου.
Κυριακή 31 Μαΐου 2020.
πρ. Διευθυντής Δημοτικής Εκπαιδεύσεως.
Με θέμα:
«Ο Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης.
Βιωματικές Εμπειρίες»
Ι. Ν. Κοίμησις Θεοτόκου - Άνω Καλαμακίου.
Κυριακή 31 Μαΐου 2020.
Δύο κυρίες από τα Καλάβρυτα είχαν μεγάλη ευλάβεια στον Γέροντα Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη και τον επισκέπτονταν συχνά. Εστενοχωρούντο, διότι είχαν έναν άθεο αδελφό κομμουνιστή που, αν και τελείως αμόρφωτος, είχε χάρισμα λόγου και παρέσυρε τους ανθρώπους. Αυτός λοιπόν με τα λόγια του, είχε ξεσηκώσει επτά χωριά και τα είχε διαστρέψει προς τον κομμουνισμό. Τις δε αδελφές του, που πήγαιναν στον Άγιο γέροντα, τις κορόϊδευε συνέχεια.
Κάποια φορά, μετά από πολλά παρακάλια, οι αδελφές του κατάφεραν, να τον πάρουν μαζί τους στο Μήλεσι. Μόλις μπήκαν μέσα στο κελάκι του Αγίου, λέει ο κομμουνιστής αδελφός στο γέροντα: «Ρε παπά, πες μου και μένα από αυτές τις ιστοριούλες που λες και ξεσηκώνεις τις γυναίκες».
Μιά γυναίκα που ζύμωνε ψωμί για τα μέλη της οικογενείας της, είχε την ευλογημένη συνήθεια, να αφήνει πάντα ένα από τα καρβέλια που έφτιαχνε στο περβάζι του παραθύρου της, για κάθε πεινασμένο που θα περνούσε από εκεί.
Όμως, κάθε μέρα, ένας συγκεκριμένος γέροντας καμπούρης, ερχόταν και έπαιρνε το καρβέλι, και αντί να εκφράσει ευγνωμοσύνη, όπως έφευγε, έλεγε αυτές τις λέξεις: «Το κακό που κάνεις παραμένει μαζί σου, το καλό που κάνεις επιστρέφει».
Αυτό γινόταν κάθε ημέρα. Κάποια στιγμή η γυναίκα θύμωσε και μονολόγησε: «Ούτε κάν μία λέξη ευγνωμοσύνης… Κάθε μέρα ο καμπούρης επαναλαμβάνει: “Το κακό που κάνεις παραμένει μαζί σου, το καλό που κάνεις επιστρέφει”. Τι σημαίνει αυτό;»
Οι μέρες περνούσαν και ο καμπούρης, πάντα στην ώρα του, έπαιρνε το καρβέλι και έλεγε τα ίδια και τα ίδια...